2014. április 21., hétfő

Teljes tejmentes sós keksz

A húsvét vasárnapi délutánt az igazi nagy családdal töltöttük. Unokatestvérek, gyerekek, nagyszülők, nagynénik,és anyukák/apukák. Egyszóval az egész nagy nagy csapat. Erre az alkalomra készültem egy sós keksszel (mivel gondoltam,hogy édesség lesz dögivel). Nem csak gyorsan,élesztés nélkül készült, de még teljesen tejcukor,és tejfehérje mentes. Sajnos ketten is szenvednek tejfehérje érzékenységben, így szerettem volna nekik is kedveskedni. Íme, a recept :)

Hozzávalók
  • 20 dkg zabpehely liszt
  • 4 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 1 dkg (körülbelül 1 csapott evőkanál) mákliszt
  • 1 evőkanál pálma olaj
  • 0,5 dl víz
  • 1 tojás
  • 1 csipet só
  • 2,5 dkg apró magvas saláta magkeverék (szezám, fekete szezám, lenmag,napraforgó mag)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna

Az alapanyagokat beleteszem egy keverőtálba,és egy szép gombócot készítek belőle. Lisztezett deszkán, munka lapon 2-3 mm vastagságúra nyújtom,és egy szaggatóval formázom. Én egy átlagos nagyságú virág formával készítettem, így körülbelül 80 darab keksz készült belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és 200 fokra előmelegített sütőbe dugom. Körülbelül 10-15 perc alatt arany barnára sütöm. A mi sütőnk nem légkeveréses, így ha ilyennel készíted sokkal hamarabb csodásan ropogósra sül. :)
Rácson hagyom kissé lehűlni,majd egy szép tálba teszem.


Fogyasszátok egészséggel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése