2014. április 14., hétfő

Csirke nuggets krémes forró spenótágyon

Gyors,finom, és roppant egyszerű. Ugyan bundázott csirke falatkákat készítettem, de se lisztet, se tojást nem tartalmaz. Mivel nem szeretek panírozni,mert elég pepecs munka, így kitaláltam egy sokkal egyszerűbb,és gyorsabb változatot! Hozok róla képsorozatot,hogy még egyszerűbb legyen. :)

Hozzávalók

  • 0,5 kg csirke mellfilé
  • só/bors
  • fűszerpaprika
  • 1/4 teáskanál kurkuma
A csirke mellett megmosom, és feldarabolom. Most nem foglalkoztam azzal, hogy szabályos kocka alakúak legyenek. Nagyjából egyforma méretűre daraboltam. Egy tálba szórtam,és sózta/borsoztam. Megszórtam fűszerpaprikával,és kurkumával,hogy szép színe legyen. Vigyázzatok,ne tegyetek bele túl sokat,mert kesernyés íze lehet tőle. Csak színezd meg,hogy még ínycsiklandóbb legyen.

Bundázáshoz
  • 2 evőkanál Master mix (Update boltban kapható panír morzsa)
  • 2 evőkanál lenmagpehely
Ha nincs Master mixed,semmi gond. Helyettesítsd ugyanannyi lenmagliszttel. Ugyanolyan szuper lesz :)
És most jön a varázslat 3 lépésben.





1. lépés: a bunda alapanyagait szórd egy jól zárható dobozba





2. lépés: szórd rá a husit két adagban,és jól zárd be




3.lépés: rázd össze! Nem kell sok ideig,de úgyis látni fogod,mikor már mindegyik "megbundásodik".








És kééész a bundázás. Körülbelül 2 perc alatt. Felhevített olajban kisütöm,és csepegtető papírra helyezve melegen tartom tálalásig.


Forró spenót "ágy"
  • 5 dkg friss spenót levél
  • 5 dkg póré hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 dl Meggle laktózmentes főzőtejszín
  • só/bors
A pórét,és a spenótot is megmosom,lecsepegtetem. 1 teáskanál zsiradékon megfonnyasztom a karikára szeletelt pórét, és a szárától megszabadított spenót leveleket. Mikor már teljesen összesültek (nem hagyom,hogy megbarnuljon) sózom,borsozom és felöntöm a tejszínnel. Rátöröm a fokhagymát,és forrásig magas lángon főzöm. Leveszem a tűzről,és a csirke falatkák alá teszem. :)


Ha nem szeretnétek e mellé köretet enni,akkor csak vagdossatok össze pár féle zöldséget,és tegyétek az asztalra. A spenót forró, krémes fokhagymás íze körbefonja a nyers roppanós zöldségeket. Isteni finom! :)


Én,ma karalábét, póréhagymát, retket, kápia paprikát, és paradicsomot szeltem fel. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése