2014. március 25., kedd

Medvehagymás gnocchi

Tegnap a csoportba Schuller Ildikó feltöltött egy nagyon szuper túrógombóc receptet. Teljesen rápörögtem, és ezt akartam ma elkészíteni a zellerkrém leves után. De sajnos egyetlen egy bio boltban, üzletben sem kaptam délelőtt laktózmentes túrót, így kénytelen voltan jegelni az ötletet. (éppen Ajkán vagyok,a családi fészekben)
De nagyon köszönöm a receptet és a jó tanácsokat Ildikó, nemsokára tesztelem. :)

Így, gyorsan kiforgattam a hűtőt,hogy vajon "ki" lehetne a legjobb társa a mai édeskés,krémes levesemnek. Találtam egy tavalyi dátummal ellátott kis dobozkát medvehagyma néven. Kapva kaptam az alkalmon,és elkészítettem belőle a következő könnyű,ízes gnocchi receptet.


Hozzávalók:

  • 35 dkg KF (Kilófaló) lisztkeverék
  • 5 dkg Diabestar univerzális lisztkeverék (maggal vegyített,kevert liszt)
  • 250g Milfina laktózmentes tejföl
  • 3 db tojás
  • nagy csipet só
  • őrölt bors
  • 10 dkg medvehagyma  (mivel fagyasztott volt,így 2-3x kinyomkodtam a levét)
  • reszelt füstölt sajt*
Egy tálba szórtam az alapanyagokat, és a tetejére halmoztam az összevagdosott, vagy akár ha friss összetépkedett medvehagyma leveleket. Szép ruganyos tésztát kevertem belőle. Nem baj,ha picit ragad,annál finomabb,és lágyabb lesz a tészta.


A tésztából levágtam egy kis darabot,és lisztezett munkalapon kis kukacokat formáztam belőle. Vizes késsel kis hengerekre vágtam, és egy kettő gördítéssel kis gömböket formáztam belőle. Nagyon bonyolultnak tűnik,de körülbelül 3 perc :)
Forró,lobogó sós vízben addig főztem,míg fel nem jött az összes a tetejére. Egy forró wokba szűrtem,amiben előtte 2 nagy szelet főtt tarját pirítottam. Ugye nem is hangzik rosszul :)
Tálaláskor a gnocchikat a tarjás egyveleggel egy tányér közepére halmozom, megszórom füstölt sajttal,és egy kanál tejfölt teszek mellé. Mondhatom isteni finom lett :)



A sajt és a tejföl lágy aromája remekül kiegészíti a sült tarja roppanós ízét,és a gnocchi erős hagymás karakterét. Imádom :) Nem szoktam dicsekedni a saját ételeimmel,de ez az,amire igazán büszke vagyok!

A sajt állaga furcsa lehet,mert ma kókuszolajból készült füstölt vegán sajtot kaptam,ami belefér a laktózmentes étrendembe. Megkóstolni érdemes! (Violife)




TIPP!
Ebből a mennyiségből rengeteg tészta alap lesz. Egy fél woknyi mennyiséghez elég 3 kis kukacot készíteni. Ezért bezacskóztam, felcímkéztem,és betettem a mélyhűtőbe. Azt hiszem drága Nővérkém legnagyobb örömére, hiszen ha együtt leszünk itthon az igazi családi fészekben, csak kiveszem megfőzöm,és már ehetjük is. :)





Készítsétek el bátran, mert szerintem hatalmas siker lesz. Pláne,hogy lassan itt az igazi friss, illatozó medvehagyma szezonja. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése