2014. április 5., szombat

Zabpelyhes keksz

Szerintem mindenki ismeri azokat a finom zabpelyhes kekszeket,és reggelinek való keksz lapokat, amik a boltok polcain előfordulnak. Igazság szerint tényleg nagyon finomak,de sajnos rengeteg olyan dolgot is tartalmaznak,aminek semmi keresnivalójuk egy kekszben. Sőt, aki bármilyen ételallergiában szenved,szinte egyiket sem fogyaszthatja.

Itt egy remek recept,ami szuper gyors,és szuper finom. A különböző variációknak pedig már csak a fantáziánk szab határt. Én egy pudingos, vaníliás diósat hoztam Nektek. És mivel közeleg a húsvét,így tojás,és kiscsibe alakúra szabtam őket. Akár vendég fogadónak, akár ajándéknak is tökéletes. :)

Hozzávalók
  • 20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 dkg zabpehely
  • 1 evőkanál Negyed kanál "cukor"
  • vanília aroma
  • 1,5 csomag puding por (én most vaníliásat használtam)
  • 25 dkg margarin
  • 1 marék dió bél
A hozzávalókat egy nagy tálba öntöm, és összegyúrom. Ha nem szeretnéd,hogy a margarint morzsolgatni kelljen,és több idődet vegye el, akkor csak a margarint vedd ki a gyúrás előtt negyed órával a hűtőből. Finom lágy,és azonnal gyúrható lesz. Amint egy szép,homogén gombócot gyúrtunk,eltartó fóliába csomagolom,és beteszem a hűtőbe 10 percre.
Én ma szaggatóval készítettem,így a teljes gyúrás előtt még 2 marék teljes kiőrlésű lisztet kevertem hozzá,hogy szaggatható legyen. Ha csak kis golyókat szeretnél formázni belőle, remek lesz a kissé ragadós, olvadós massza is.


Miután kihűtöm, zabpehellyel megszórt munkalapon/nyújtó deszkán körülbelül fél centi vékonyra nyújtom.Érdemes a tészta tetejére csomagoló fóliát tenni,hogy a nyújtófa ne tapadjon rá.Kiszaggatom,és egy kis darab diót nyomok a tésztába. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és 200 fokon 5-8 perc alatt készre sütöm. Melegen semmiképp se piszkáld,mert nagyon morzsolódós állagú akkor még. Tedd rácsra, vagy hagyd a tepsiben teljesen kihűlni.
Nagyon finom kávé, vagy kakaó mellé. És szuper ajándék ötlet lehet bármikor.
Mutatok pár tálalási, "csomagolási" ötletet. :) Íme, a tojás alakú kekszek.






























És a kiscsibék :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése