2014. március 26., szerda

Kisir-török fűszeres bulgur saláta

Mi is az a bulgur?
Tulajdonképpen tört búza. Idehaza török éttermekben török rizs néven terjed el. A búzaszemeket éretlen, vagy hántolt változatában előfőzik,majd kiszárítják. Így mire a kamránk polcára kerül,már sokkal könnyebb dolgunk lesz vele.
Főzési tipp:5
 dkg bulgur elkészítéséhez szükséges folyadék mennyisége 0,5dl forró víz. Nem kell főzni,csak a forró vízzel nyakon önteni,és 20 percig letakarva állni hagyni.

És innentől kezdődik a varázslat,hogy mit készítünk belőle. :) Én ma egy igazán fűszeres, friss és különleges hideg salátát hoztam Nektek.

Hozzávalók:

  •  10 dkg szemes bulgur
  • 2 dl forró víz
  • 4 szál újhagyma
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • fél citrom leve
  • só,bors
  • 1 evőkanál sűrű paradicsom püré
  • 200 g kockázott paradicsom, vagy paradicsom konzerv
  • 2 evőkanál olíva olaj
  • 0,5 teáskanál Cayenne chili
A bulgurt egy tálba öntöm,és leforrázom a 2dl vízzel. lefedem,és 20 percig hagyom állni. Közben karikára szeletelem az újhagymát zöldjével együtt, és felaprítom a friss petrezselymet. Ha nincs otthon friss,az sem gond. Szárított formában is beletehetjük,de előtte érdemes 0,5 dl vízben picit felpuhítani. Leszűrni,és úgy az ételhez adni. Egy tálba összekeverem az olíva olajat, a paradicsomot,és a paradicsom pürét, a citrom levét,és egy picit sót, borsot,na és persze a chili port.20 perc eltelte után beleborítom a bulgurt a paradicsomos szószba,és jó alaposan elkeverem. Megszórom az újhagymával,és a petrezselyemmel. Alaposan összekeverem,és hűtőbe teszem.


Én körülbelül 1 órát hagytam a hűtőben. A bulgur felszívta a paradicsomos, ízes fűszeres keveréket. Fogyaszthatjuk akár magában is, de én egy nagyon selymes,és édeskés ízű joghurtos tárkonyos csirkét készítettem hozzá. 
Recept a következő bejegyzésben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése