2014. április 6., vasárnap

Finom kalács kicsit másként

Nálunk nagy kedvenc a fonott, vagy finom kalács. Nem csak lekvárral,és édes kencékkel esszük,hanem sonka,szalámi mellé is szívesen fogyasztjuk. Igen,bevallom ez elég furi :) Mivel hamarosan húsvét, így a sonka mellé a hagyományok szerint is kalács dukál.

Íme egy finom,és egyszerű recept, egy kis csavarral. Ezt is cserépben készítettem, fonott fészekként tálalva. Szerintem csodálatosan szép,és fantasztikusan illatos. Remekül kiegészíti az ünnepi asztalt.

Hozzávalók

  • 20 dkg KF lisztkeverék kelt tésztákhoz
  • 20 dkg zabpehely liszt
  • 10 dkg szezámmag liszt
  • 2,5 dl langyos tej
  • 1 zacsó szárított élesztő
  • 1 evőkanál Negyed kanál
  • 1 csipet só
  • 2 tojás sárgája
  • 5 dkg margarin
A tejet langyosra melegítem,és egy csipet édesítővel felfuttatom benne az élesztőt. Míg az élesztő gombák dolgoznak,minden egyéb alapanyagot egy kelesztő tálba teszek. Amint az élesztő felfutott, hozzá zuttyintom a többi alapanyaghoz, és szép homogén gombócot gyúrok belőle. Letakarom,és körülbelül 1 órát kelesztem.
A kelesztés után kivajazom a cserépedényt, vagy a cserepet. A tésztát két gombócra osztom,és újra átgyúrom. Mindegyikből 1-1 szép fonott kalácsot készítek. Az első kalácsot belefektetem a cserép aljába úgy,hogy mindenhol befedjem vele az alját,és az oldalát is, míg elég a kalács. Ekkor összecsípem a másik kalácska végével, és ezt pedig már csak a széléhez tekerem. Így a cserép közepén egy szép kis fészek alakul ki. Íme egy kép,hogyan néz ki ez a kis fészek.


Miután elkészültem, fél órára beteszem az 50 fokos sütőbe kelni. Érdemes letakarni, hogy nehogy kiszáradjon. Mikor letelt a 20 perc,és szépen megduzzadtak a fonatok, felhevítem 180 fokra a sütőt. Enyhén édesítős vízzel megkenegetem,és 40 percig sütöm,majd kifordítom a formából egy tepsire, és a fenekét is aranybarnára pirítom. Hogy tényleg szép,és illatos lehessen itt is megkenegetem. Körülbelül 20-25 perc elég is hozzá.


Miután picit kihűtöm, visszateszem a cserépbe a tálalásig. Ha még gusztusosabban szeretnénk a családnak megmutatni, akár a fészek közepébe hímes tojásokat is ültethetünk.


Fogyasszátok egészséggel! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése