2014. március 22., szombat

Crumble, vagyis morzsasüti

A crumble egy angol eredetű, roppant egyszerűen elkészíthető édesség. Általában gyümölcsből, és egy lisztes/margarinos/cukros morzsából áll. Nem is nevezném igazán süteménynek,csak egy kis nyalánkságnak. Sütés után teljesen hidegre hűtve a nyári esték legfinomabb étke lehet. :)
Nagyon jól variálható. Ha ínyencek vagytok,akár valamilyen előétel gyanánt sós formában is elkészíthetitek. Én már tesztelem a saját kedvencem,de még nem sikerül olyan fantasztikusan finomat készítenem, ami megállná itt a helyét. De mindenesetre valami egészen könnyű,és mégis ízletes formán töröm a fejem...


Alap tészta recept:

  • 25 dkg Norbi-liszt
  • 8 dkg Negyed kanál cukor (alapvetően az eredeti recept 12,5 dkg cukrot ír)
  • 12,5 dkb puha vaj (célszerű kivenni készítés előtt a hűtőből)
  • 1 picit csipet só

    Az alapanyagokat egy tálba szóróm, majd szépen a tenyereim összedörzsölésével apró morzsalékot készítek belőle.
Alaptöltelék:

  • 25 dkg gyümölcs (nyersen)
  • cukor ízlés szerint
  • gyümölcstől függően fahéj, citromhéj, menta,ánizs... ki mit szeret :)
Az gyümölcsöt a sütőformák aljába helyezem, majd rápúpozom a tésztát. Ezt 180 fokon 25 perc alatt aranybarnára sütöm. A gyümölcs édessége,és finom lágysága remekül kiegészíti a morzsa ropogósságát. (A kép az internetről származik)


A Réka-féle fordított crumble

A tésztám, és a töltelékem is ebben az arányban készült. Egy kivétel azonban akad, azon kívül,hogy az alapanyagokat fordított sorrendben helyeztem a kivajazott 26 cm-es torta formába. Én ebben a mennyiségben almát főztem, és turmixoltam le, majd még melegen adtam hozzá 1 zacskó Dr. Oetker vanília pudingport. Alaposan elkevertem.
A kivajazott formát megtöltöttem a morzsa tésztával, majd a tetejére öntöttem az almás masszát. Habkártya segítségével egyenletesen elosztottam, majd a 180 fokos előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. Egy éjszakán keresztül pihentettem, majd a hűtőben teljesen lehűtöttem. Így az almás pudingos massza remekül összekocsonyásodott,és még gusztusosabban lehetett tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése