2014. május 8., csütörtök

Sonkás-sajtos zöldbab

A heti menüs bejegyzésem során ígértem Nektek ezt a receptet. Egy gasztro magazinban olvastam az alap receptet,és kicsit igazítottam rajta. Hát,lássuk :) Nekem nagyon ízlett,és ebből a mennyiségből 2 személy 2x bőségesen ehet.

Hozzávalók

  • 15 dkg csirkemell sonka (vagy bármilyen szalámi sonka)
  • 10 dkg kuszkusz
  • 0,5 padlizsán
  • 1 pohár Pilos laktózmentes tejföl
  • só,bors
  • majoranna
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 szelet gouda sajt
  • 0.5 kg zöldbab

A sonkát és a meghámozott padlizsánt felkockázzuk,és 1 evőkanál zsiradékon/olajon megpirítjuk. Én most sima napraforgó olajat használtam. Teljesen ropogósra sütjük az alapanyagokat,és jó alaposan megfűszerezzük.Hagyjuk kihűlni,majd a tejfölt,és a zúzott fokhagymát is hozzákeverjük. Amíg ezt elkészítjük, a 10 dkg nyers kuszkuszt nyakon öntjük 1 dl forró vízzel,és lefedve 20 percig hagyjuk párolódni. A zöldbabot meghámozzuk,és sós forró vízben puhára főzzük. Én körülbelül 2-3 egyforma darabba vágtam,hogy könnyebb legyen megenni. Amint minden hozzávaló elkészült,és meghűlt csak összekeverjük,és szinte kész is! :) Egy tepsi aljába tesszük a zöldbab felét,és ráhalmozzuk a fantasztikusan egyszerű,és remek ízű kuszkuszos sonkás ragut. (A ragu betejfölözése után összekeverem a kuszkusszal is) Meghintjük a zöldbab másik felével,és betakargatjuk a sajt szeletekkel. Körülbelül 15 perc alatt aranybarnára sütjük,és zöldségekkel, vagy savanyúsággal/tejföllel tálaljuk. Roppant egyszerű,gyors és nagyon finom :)



Olyan jól sikerült,hogy még a fotózás előtt elfogyott,és csak a napi menüs bedobozolt adagot tudtam lencsevégre kapni a többi aznapi finomsággal. Elnézést érte,legközelebb előre gondolkozom majd! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése