2014. május 8., csütörtök

Fokhagyma krémleves

Még sohasem készítettem ezelőtt. Így nagyon nagyon sok receptet elolvastam, a hozzá kapcsolódó hozzászólásokkal,és bejegyzésekkel együtt. Az általam legjobban kedvelt recept arányait pontosan betartottam,de azért a sűrítésnél tettem bele egy kis csavart. :) Hát,lássuk....

Hozzávalók
  • 2 fej fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 teáskanál kókusz zsír
  • 0,5 liter tej
  • 0,5 liter víz
  • só/bors
  • 0,5 padlizsán
  • 10 dkg Gouda sajt 

A fokhagymát megpucoljuk,és félbevágva egy lábos aljába tesszük. Ráhámozzuk,és aprítjuk a vöröshagymát,majd közepes lángon megfonnyasztjuk a kókusz zsíron. Nagyon óvatosan fonnyasztjuk,hogy nehogy megkapja a zöldségeket,és keserű legyen. Ha már szinte vaj puhára párolódik,megszórjuk sóval/borssal,majd felöntjük a víz és a tej keverékével. Teljes takarék lángon körülbelül 1 órán át főzzük. Persze 20 perc is elég,csak akkor többet kell turmixolni,és kevésbé lesz intenzíven édeskés az íze. Hagytam teljesen szétfőni a zöldségeket.Amikor már jónak ítéljük meg, hozzá kockázzuk a meghámozott padlizsánt,és ezzel is főzzük még 10 percig. Leturmixoljuk,és belekeverjük a reszelt sajtot! Szuper fantasztikus lesz a két hagyma édeskés és intezív íze, az olvadós nyúlós sajttal. :)


Sajt forgáccsal, pirított kenyér kockával, vagy sült hagymával tálalom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése