2014. március 24., hétfő

Gyors joghurtos süti

Néhány héttel ezelőtt valami gyümölcsös, könnyű édességre vágytam. Böngésztem az interneten, és egyszercsak 7 egyszerű kefíres süti receptre bukkantam. Ugyan laktózmentes kefír nincs, így natúr joghurtot használtam.

Tészta (fél adaghoz, amely egy 26 cm-es tortaforma felét tölti ki)

  • 1,75 dl Milfina laktózmentes joghurt (vagy kefír)
  • 2 db tojás
  • 20 dkg Norbi-liszt
  • 10 dkg Negyed kanál cukor (én csak 8 dkg-ot tettem, hogy ne legyen olyan édes)
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 csomag sütőpor
  • fagyasztott, vagy friss gyümölcs ízlés szerint (15 dkg fagyasztott magozott házi cseresznye)
A lisztet, a "cukrot", és a sütőport egy tálba öntöm,és a kezemmel elkeverem picit. A megmosott tojásokat egyenként egy kis pohárba feltöröm, és ha jó,szépen belezuttyintom a lisztes keverékbe. Rácsorgatom az aranysárga olívaolajat, amitől a tészta megkapja gyönyörű napsárga színét. Majd hozzákeverem a joghurtot is. Egy lapos fakanállal, vagy robotképpel,esetleg habkártyával gyönyörű sima tésztát készítünk belőle. Kivajazunk,majd vékonyan kilisztezünk egy sütőformát. Azt gondolom,ennek teljesen mindegy,hogy kocka vagy kerek,vagy négyszögletű,hiszen tálalás előtt pogácsa szaggatóval formázom.
A masszát szépen elegyengetem a formában, majd belenyomkodom a gyümölcsöket. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm. Amint a tészta már látványosan elválik a forma szélétől, biztosan elkészült a sütemény. Belül omlós, ahogy magába szívja a gyümölcs kicsorduló levét, a teteje,és a széle pedig ropogós. Hmmmm....Elmondhatom isteni lesz! :)

És jön a ráadás!
Öntet
  • 10 dkg gyümölcs (olyan,amilyet a tésztába nyomkodtunk)
  • 1 tk édesítő, cukor pótló
  • 1 dl víz
Egy apró kis lábosba teszem az alapanyagokat, majd addig főzöm nagy lángon, míg szirupos állagú nem lesz. Egy botmixer segítségével krémes állagúra pürésítem,és forrón a süti alá teszem.

Azt hiszem a kép önmagáért beszél. Miután a süti elkészült, picit hagytam hűlni,hogy szépen formázhassam. Egy pogácsa szaggatóval kiszúrtam a formát,és a forró öntetre helyeztem. Lágy,könnyű a gyümölcs miatt fanyar, a joghurt miatt "felhős".

Éééés,most jöhet a kérdés, vajon mi lesz a szélével, ami a formázás után megmaradt? Elfogyott :) Édesanyukám kedvence a "sütiszéle" egy pohár hideg tejjel, kávéval.

Remélem nálatok is nagy sikert arat majd! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése