2014. április 4., péntek

Cserép kenyér

Közeleg a húsvét. Ilyenkor nem csak ezt ünnepeljük,de a tavaszt is. Gyönyörű színek, illatos virágok,bódítóan kék ég...
Magyarországon a húsvéti locsolás mellett a gyermekek megajándékozása is elterjedt szokás Ha nem is csak őket, de szeretteinket is érdemes valami finom,és házi készítésű ajándékkal meglepni. Ehhez adok Nektek pár ötletet.
Elsőként a cserépben sült kenyér receptjét mutatom meg Nektek. :)


Kenyér tészta

  • 125 ml KF liszt kelt tésztákhoz (0,5 bögre)
  • 125 ml Diabestar Genius lisztkeverék (0,5 bögre)
  • 1 zacskó szárított élesztő
  • 1 teáskanál szezámmag liszt (elhagyható,csak a Ch csökkentés miatt tettem bele)
  • 1 teáskanál só
  • 125 ml langyos víz
Az alapanyagokat egy kisebb keverőtálba teszem, és addig gyúrom,míg egynemű szép gombócot nem kapok. Először nagyon nedvesnek tűnik majd a tészta,de 5-6 perc gyúrás után szuper könnyű, egynemű kenyérkénk lesz. Hagyom körülbelül 1 órát kelni tiszta konyharuha alatt. Tiszta,kissé belisztezett konyhalapra teszem,és jó erős mozdulatokkal ismét átgyúrom. Henger alakúra formázom,és 6 egyenlő részre osztom.

Cserépben sütés
  • 6 db kis cserép (legkisebb virágboltban kapható)
  • 5 dkg margarin
  • olajos mag, vagy zabpehely
A kis cserepeket megmosom,és szárítom. Természetesen ezeket ma vettem egy virágboltban (80 forint/db), csak a biztonság kedvéért elöblítettem. :) Miután megszáradtak, hideg kemény margarinnal kikentem a széleit,és az alját egyaránt. Majd szezámmaggal teleszórtam,és a felesleges magokat hagytam kipotyogni, miközben fejre fordítottam.


A 6 részre osztott kenyér tésztát beleteszem a kis cserepekbe,és bevágom kereszt alakban a tetejüket.


A sütőt előmelegítem 200 fokra, és a kis edénykéket egy nagy gáztepsibe teszem. Bedugom a sütőbe,és vissza veszem a hőfokát 150 fokra. Így sütöm,míg a cserépből a tűpróba során ki nem csúsznak a kis kenyerek.

Miután megsültek, szépen hagyom kihűlni mind a cserepeket, mind a tésztát. Apró, vékony sárga szalagból masnit kötök a cserepekre, és remekül mutat a húsvéti asztalon. De remek meglepetés is lehet belőle.

Holnapra remélem sikerül rendes méretű cserepet beszereznem, és akkor egy fél kilós medvehagymás veknivel is megmutathatom Nektek ezt a remek meglepetést.


Ajándékozzatok örömmel, tiszta szívvel. A hála mosoly,és szeretet lesz. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése