2014. április 4., péntek

Egy tészta,két recept-Palacsinta kétszer

Nagyon régen ettünk már palacsintát, és még nem is nagyon próbáltam ezekkel az új alapanyagokkal. Így,most eljött a teljesen új dolgok megismerése, kiismerése.

Egy alap tésztát készítettem, amiből aztán hagyományosan tekert,édes palacsinta készült. Valamint egy kis rakott sós finomság.

Palacsinta alap tészta

  • 25 dkg KF lisztkeverék kelt tésztákhoz
  • 5 dkg szezámmag liszt
  • 1 csipet só
  • 3 dl napraforgó olaj
  • 2 dl szódavíz, vagy csapvíz (én csapvizet használtam most)
  • 2 tojás
  • 75 ml étolaj
Minden alapanyagot egy tálba tettem, majd sima csomó mentes tésztát kevertem belőle. Ha van robotgéped,akkor egyszerűbb a dolgod. Én most kézi habverővel készítettem a tésztát. Elég folyósnak tűnhet,de szuper lesz, higgyétek el. :) 15 percet pihentetem,hogy ezek a lisztek meg tudják szívni magukat a folyadékkal,majd egy forróra hevített palacsinta sütőben kisütöm. Nagyon fontos,hogy az első palacsintát teljes lángon készítsük,majd vegyük vissza közép hőmérsékletre a lángot. (villany tűzhelyen 2) Így nagyon szép, vékony és szakadás mentes palacsintáink lesznek.Nagyon fontos még, hogy minden darab után megkenem egy kevés olajjal,így még szebben fog pirulni. Az első oldal sütése során mindig fel fog fújódni,de nem kell aggódni,majd összeesik. Csak a szélét piszkálom,és amint mozgatható a serpenyővel,akkor feldobom és már sütöm is a másik felét. Ebből a mennyiségből 12 darab palacsinta készíthető, szép vékony tésztával.


Rakott palacsinta
Ma, egy kisebb két személyre szabott adagot készítettem. Semmivel sem készültem,csak körbe néztem a fagyóban,és a hűtőben. A lényeg,hogy szórjatok bele bármit, amit találtok. Bármilyen maradékot :)
Hozzávalók
  • 10 dkg darált hús
  • 5 dkg szalonna (kockára vágva)
  • 0,5 cukkini (uborka szelőn szelve,előre sózva)
  • 1 vöröshagyma (karikára szelve,előre sózva)
  • só/bors
  • fűszerpaprika
  • petrezselyem
  • 1 dobod Milfina laktózmentes tejföl
  • 10 dkg Pannónia sajt
  • 4 db palacsinta
Egy jénai edény fedőjét kikenem olajjal,és belefektetek egy palacsintát. Megkenem tejföllel, majd ráteszem a hagyma,és a szalonna felét,és a cukkini egy részét. Befedem a következő palacsintával. Erre halmozom a darált húst, amit előre megsütöttem sóval/borssal,főszerpaprikával,és egy kevés petrezselyemmel. A szaftját is nyugodtan öntsük a halomra. Ezt is befedem egy palacsintával, és az első réteget megismétlem. Tejföl, szalonna, hagyma, cukkini. Ezt is befedem egy palacsintával,és jó vastagon megszórom reszelt sajttal. 200 fokos forró sütőbe rácsra teszem, és 15 perc alatt ropogós,barnára sütöm a sajtot. Fantasztikus, hogy a sajt ropogóssága mennyire kiegészíti a füstös, kissé szaftos darált húsos rétegeket. Ha igazi ínyenc vagy, vedd le a felső ropogós réteget,és majszold el miután elfogyott a rakottas. Nem fogod megbánni! :) Melegen tálalom joghurttal, és zöldségekkel.



Édes palacsinta
Mivel elég sok lett ez a mennyiség két főre, így a maradék palacsintákat megtöltöttem, olyan hagyományos módon,ahogy gyerekkoromban láttam.
Citrusos túrókrém
  • 0,5 doboz Milfina laktózmentes túró
  • 1 evőkanál Milfina laktózmentes tejföl
  • 0,5 citrom leve
  • 0,5 narancs leve
  • 1 kávéskanál Negyedkanál cukor
A hozzávalókat egy tálba zuttyintom, és krémes, selymes állagúra keverem. Picit beteszem a hűtőbe, és máris belekenem a palacsintákba. Egyszerű,és nagyszerű :) 


Természetesen nem csak túrós, hanem ízes palacsintával is várom haza Édesanyát. Azokat pedig a Nagyi házi cukormentes birsalmás barack lekvárjával kentem meg. :)

Érdemes kipróbálni,mert ez mindenki kedvence lesz!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése