2014. március 17., hétfő

Sós töltött batyu

Mikor még Ausztriában éltem, kipróbáltam a Facebook-on olyan nagy sikert aratott töltött háromszögek receptjét. Akkor még mindent a hagyományos módon készítettem finom liszttel, és cukorral.

Ezt a receptet dolgoztam át,és csökkentettem az adagot. Az első adag,amit még tavaly készítettem óriási lett. 35-40 darab háromszöget kaptam. Így az adagot a felére csökkentettem,és a hozzávalókat is lecseréltem.

Íme a recept!
Tészta:


  • 40 dkg Norbi-liszt
  • 1 zacskó por élesztő
  • 1 csipet cukor
  • 2,5 dl Mizo laktózmentes tej
  • 1 nagy csipet só
  • 1 dl étolaj
A langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt. addig a többi hozzávalót egy dagasztó tálba öntöm. Amint szépen felhabosodott az élesztő, belekeverem a szárazanyagokba. Addig gyúrom,míg egy szép nagy egynemű gombócot nem kapok. 40-60 percig kelesztem langyos helyen. Ha van kelesztő tálad,akkor addig, míg ledobja a fedőjét, ha nincs takard le konyharuhával, és minimum 40 percig pihentesd!

Amíg a batyu tészta kel, előkészítem a tölteléket.
Hozzávalók:

  • 15 dkg sovány sonka 
  • 1 doboz Milfina laktózmentes tejföl, amibe sót,borsot,és fokhagymát kevertem
  • 10 dkg füstölt kolbász
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 10 dkg sajt
A tejfölt kikeverem, majd a kolbászt,és a sonkát apróra vágom. A hagymát szálasra vágom,majd lereszelem a sajtot.

Ha a tészta megkelt, 2-3 cm vastagra kinyújtom. Szép egyforma kockára vágom. Mindegyiket megkenem a tejfölös szósszal, majd a felére halmozom az előkészített tölteléket. A kész batyukat félbehajtom,és egy villa végével jól összenyom a nyílt részeket. Ezután lekenem tojássárgájával (ehhez a mennyiséghez 1 db),majd 180 fokos sütőbe aranybarnára sütöm. Zöldségekkel, vagy valami finom salátával tálalom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése