2014. április 2., szerda

Medvehagyma krémleves (3 hagymával)

A héten a Vásárcsarnokban fantasztikusan illatos,és erősen zöld színű medvehagymát sikerült vásárolnom. Vízbe tettem,akár egy csokor virágot,és vártam a legjobb ötletre,mit is kellene készíteni belőle.

Balázs megkért,hogy legyen valami finom krémleves,úgyis régen ettünk. Kutakodtam,nézelődtem...Az elolvasottak alapján íme a saját receptem.

Hozzávalók

  • 1 lilhagyma
  • 1 kis darab póré
  • 1 csokor medvehagyma
  • 2 sárgarépa
  • só/bors
  • 1/4 citrom leve
  • 6 dl víz
  • 2 dl Meggle laktózmentes főző tejszín
  • 1 db tojás
  • 5 dkg Liga margarin
  • 1 dl tej
A zeller krémlevesemhez hasonlóan ez is nagyon hamar elkészül,és sok előkészületet sem igényel. A lila hagymát cikkekre vágom, a pórét nagyobb karikákra. A margarint egy lábos aljába teszem,és amint elolvadt, hozzá teszem a két felaprított hagymát. Fonnyadásig párolom,majd hozzáteszem a sárgarépát, amit szintén nagyobb karikákra szeleteltem. Amint a répa is kap egy kis barnás, karamellás színt, rázuttyintom a medvehagymát. (Szárát lecsipkedem, és apró darabokra szeletelem/tépkedem). Amint az összes zöld levélke összeesik, felöntöm 6 dl vízzel. Sózom/borsozom, és a répa puhulásáig főzöm.
Botmixerrel pürésítem,és visszateszem a tűzre. A tejszínt összekeverem 1 tojással,és nagyon óvatosan, takarék lángon újraforrásig főzöm. Felöntöm még 1 dl tejjel. összekeverem,és már tálalom is. Nekem ezekkel a a folyadék arányokkal,nagyon sűrű,szinte pürés állagú lett a levesem. Így most újra forralom,és még legalább 4-5 dl folyadékkal higítom. :)

Baconos-sajtos korong
  • 4 szelet füstölt mozzarella (Szarvasi)
  • 10 dkg bacon
Egy teflon serpenyő aljába, 4 egyenlő kis szalonna kupacot teszek. Erős lángon sütöm,míg majdnem megpörcösödik,majd a tetejére teszek 1-1 szelet sajtot. Megvárom míg körbe öleli,és elzárom a lángot. Hagyom 1-2 percig visszahűlni,és lapáttal a leves betétjeként tálalom.



Azt mondom Nektek, ezt is próbáljátok ki,mert hihetetlen az a krémes,lágy sajtos íz,és a füstös szalonna ropogóssága. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése