2014. április 15., kedd

Currys bulgur saláta

Tegnap nagyon finom friss spenót leveleket sikerült szereznem. Vagyis Balázs addig járta Győr városát,míg nem talált valahol. :) A tegnapi bejegyzésekben találtatok már egy spenótos, tejszínes köretet. Ma pedig egy hidegen,és melegen is egyaránt fogyasztható curry bulgur saláta készült belőle. Íme, a recept! :)

Hozzávalók


  • 5 dkg spenót levél
  • 1 teáskanál kókuszolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só/bors
  • 1 bögre bulgur (körülbelül 1,5 dl)
  • 2 dl forró víz
  • 1 kávéskanál curry por
  • 1,5 dl Meggle laktózmentes főzőtejszín
Alap

A spenótot megmosom,lecsipegetem a szárait,és a forró kókuszolajhoz zuttyintom. Sózom/borsozom, és ha összefonnyadt rázúzom a fokhagymát. Gyorsan összepörgetem az alapanyagokat (csak rázni szoktam a serpenyőt), és kiteszem egy tálra hűlni. A bulgurt egy hőálló tálba teszem, és leöntöm a forró vízzel. 20 percig lefedve puhára párolom.

Hideg spenótos curry saláta
A két elkészített kihűtött hozzávalót összekeverem,és meghintem a curry porral. Nem tettem hozzá többet 1 kávéskanálnyi adagnál,hogy ne nyomja el a spenót fantasztikusan finom ízét. Zárható dobozba rakom,és teljesen kihűtöm. Tálalás előtt csak pár perccel veszem elő a hűtőből. Kis desszertes tányérban szervírozom.

Meleg tejszínes bulgur saláta
Ahogy az előbb is tettük, összekeverjük a spenótot a bulgurral,és meghintem curryvel. Itt azonban nem kell megvárni,hogy kihűljön.Egy serpenyőbe, vagy egy lábosba teszem,és összeforralom 1,5 dl főző tejszínnel. Ha már összerottyant leveszem a tűzről,és meghintem 1 csokor apróra vágott petrezselyemmel. Melegen, gőzölögve tálalom :)



Én ma, a meleg változatot készítettem el. Langyosan is nagyon finom,de forrón az igazi. A fokhagyma erős íze remekül ellensúlyozza a forró tejszín krémességét. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése