2014. április 6., vasárnap

Csirke bacon köntösben

Ma végre itthon van a drága Nővérkém,így igyekeztem valami nagyon finommal előrukkolni. Körbe néztem a kamrában,és a hűtőben,és elszaladtam reggel egy kis bacon szalonnáért.

Íme az eredmény :) Csirke bacon köntösben, vegetás kölessel,és sült zöldségekkel. :)

Baconos csirke

  • 1 kg csirke comb (kifilézve)
  • só/bors
  • 7 gerezd fokhagyma
  • 3 dl tej
  • 2 tojás fehérje (a tegnapi kalács maradéka, ha nincs,akkor 1 egész tojás)
  • 30 dkg bacon szalonna
  • 25 dkg gomba
  • 0,5 cukkini
A csirke husit kifilézem,és apró kockára vágom. Beleteszem egy tálba,és sózom/borsozom. Rá zúzom a fokhagymát,és meglocsolom 3 dl tejjel. Lefedem,és hűtőbe teszem.Amíg a csirke íze összeérnek, egy jénai edényt teljesen kibélelem a bacon szalonnával. 


A gombát,és a cukkinit gerezdekre vágva a jénaiba teszem. Szórok rá pici sót. A husit kiveszem, és átmerem a jénaiba a tejes leve nélkül.


A tojásokat belekeverem a tejbe,és a husira öntöm. Én nem tettem hozzá az összeset,hogy kicsit sűrűbb szaftja maradjon sütés közben. Befedem még egy kis baconnal,és 250 fokon körülbelül 40 perc alatt készre sütöm.


Sült zöldségek
  • 0,5 padlizsán
  • 1 cukkini
  • 25 dkg gomba
  • 2 evőkanál kukorica olaj
  • 1 pici fej vörös hagyma
  • borsikafű
  • 0,5 marék szezámmag
Az olajat felhevítem egy wokban,és a cukkini,és padlizsán cikkeket barnára sütöm. Hozzáteszem a gomba cikkeket,és az aprított szárait. Lefedem,míg levet ereszt. Ekkor megszórom egy kis borsikafűvel,és sóval. Hozzáteszem a nagyobb darabokra vágott hagymát,és míg meg nem karamellizálódik magas lángon sütöm. Leveszem a tűzről,és megszórom a szezámmal. 


Főtt köles
  • 10 dkg köles 
  • 4 dl víz
  • 1 teáskanál házi vegeta
  • Egy kis lábosba teszem a száraz kölest,és felöntöm vízzel,ízesítem vegetával. Körülbelül 15 perc alatt puhára főzöm közepes lángon.
Ez egy szuper íz kombináció. Minden puha, a baconos csirkében lévő cukkini még picit ress. Isteni! :)





Köszi a szuper fotókat Tesó :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése