2014. március 29., szombat

Sajtos felhő

A pénteki napon egy csapat ovist leptem meg egy nagyon könnyű tésztájú, sajtos finomsággal. Akár rudacskát, pogácsát és készíthettek belőle. De én nagyon szeretek minden alapanyagot kézzel elkészíteni, hiszen így érzem igazán mit is fogunk megenni :) Na,és igen...kézzel enni a világ legjobb dolga. Maszatosan, ragacsosan,habosan :)

Ugyan a tészta rétes lisztet tartalmaz,de azt gondoltam,hogy azért a kis ovisokat nem feltétlen kell még ilyen jellegű liszt próba alá vetni :) Nem tudom,hogy az általam egyébként minden ételbe használt lisztekkel is ilyen könnyű,és omlós lesz-e. De legközelebb ennek a próbája lesz. 

Hozzávalók:

  • 70 dkg rétes liszt
  • 25 dkg puha margarin
  • 6 evőkanál zsír (én kókuszzsírral készítettem)
  • 2 tojássárgája
  • 3 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 15 dkg sajt (jó puha)
  • 175 g tejföl
  • 1 teáskanál só
Az alaprecept ír még köménymagot,és fűszerpaprikát. De nem voltam benne biztos,hogy ez elnyerné a gyerekek kedvét,így én ezek nélkül készítettem.

Először az élesztő felfuttatom egy pici xilittel ízesített tejben. Ezután az összes többi hozzávalót egy nagy keverőtálba teszem. A sajtot reszelem,és csak a recept mennyiségének felét keverem a tésztába. A többi majd a tetejére kerül. Ha az élesztő is elkészült, azt is hozzá zuttyintom. Nagyon  lágy, szinte olvadós masszát gyúrok belőle, és lefedve 15 percig kelesztem. Ennél több időt nem igényel,így gyorsan elkészíthető. A sütőt 180 fokra előmelegítem. Egy gáztepsit kibélelek sütőpapírral,és már mehetnek is bele a rudacskák/gombócok. A tetejét megkenem tojással, megszórom sajttal. Körülbelül 15-20 perc alatt ropogós aranybarnára sütöm. Érdemes aprócska arabokra szaggatni,csipkedni. Sütés közben még a duplájára kel, így akár hatalmas bucijaink is lehetnek :)



TIPP! Ha valamilyen állati eredetű zsírt használtok, biztosan nyújtható állagú lesz,így akár stanglit,rudacskát is készíthettek a tésztából. De ha bármilyen növényi zsírt (kókusz) használtok, annyira könnyű és lágy lesz,hogy nem lesz lehetőségetek nyújtani. Így készítettem én is. Ekkor csak pici gömbőcöket készítettem,és tettem a tepsibe.


Óriási adag lesz, hiszen két gáztepsi mennyiségű finomság süthető ebből a mennyiségből. Persze, még több is, ha apróbbra szaggatjátok. :)

De nem is mondanék már mást, beszéljenek a képek. Íme a törpék,akik jóízűen falatoznak!


















Remélem ha kipróbáljátok, Nálatok is nagy sikert arat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése