2014. március 29., szombat

Reggeli "kencék" 3. felvonás

Rendszeresen nézegetni szoktam,hogy vajon Ti mit olvastok a legtöbbet? Amik még mindig torony magasan vezetnek, azok a "kence" receptek. Így gondoltam ma este megleplek Benneteket két újjal.

A tojás krém lesz az első,ami személyes nagy kedvencem. Bár, egy picit ezt is másként készítem mint a hagyományos alapreceptek.

Tojáskrém, ahogy én szeretem

  • 3 db főtt tojás
  • 10 dkg póréhagyma
  • 1 dl Spar free from tejföl
  • 1 tesákanál mustár
  • só,bors
A tojásokat teljesen keményre megfőzöm, majd jéghideg víz alá teszem. Sokkal hamarabb tudok dolgozni vele,és még könnyebben is pucolom. Tojás szeletelőbe teszem,és először csíkokra,majd kockára vágom. Egy keverőtálba teszem,és hozzá keverem az apróra vágott pórét, egy nagy csipet sót/borsot. Beleteszem a mustárt,és a tejfölt,majd jó alaposan elkeverem. 
Hűtőbe teszem,és tálalásig teljesen visszahűtöm. Akár pirítóssal,akár zöldségekkel,vagy sonkával is fogyaszthatjuk!


És a második finomság egy igazán krémes, és igazán fűszeres padlizsán krém. A recept nem a sajátom, a Nővérkém egyik kedves kolleginájának receptje. Köszönet érte Batki Dórinak!

Hozzávalók (Dóri receptje alapján)
  • 2-3 darab padlizsán
  • 1 fej lila hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só,bors
  • ízlés szerint majonéz
A padlizsánokat a sütőben megsütjük. A belső felével lefelé fordítva, körülbelül 40 perc alatt. Ezután kikaparjuk a belsejét,és egy tálban kihűtjük. Hozzáaprítom a hagymát, és belezúzom a fokhagymát, sózom/borsozom. Majd ezután botmixerrel összepürésítem. A majonézt Dóri ajánlása alapján nagyon pici adagonként adjuk hozzá. Persze mindenki saját ízlése alapján. Sajnos képet nem tudom erről a receptről mutatni. :)

Hozzávalók (ahogy én készítem)
  • 3 db kisebb padlizsán
  • 1 fej lila hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só,bors
  • 1,5 dl Spar free from tejföl
A padlizsánokat alaposan megmosom, és nagyobb darabokra vágva megpárolom. A zöldségeket nem szoktam vízbe tenni,csak pároló edény segítségével vízgőzben megpuhítom.(De ha nincs párolós lábosotok, az is jó,ha egy fém tészta szűrőt teszel a lábosra,majd lefeded.) Miután kihűtöttem a zöldségeket, kikaparom a szép lila héjából. Hozzáteszem a lila hagymát, a fokhagymát,a sót,borsot,és végül a tejfölt. Egy botmixer segítségével teljesen pürésítem. Hűtőbe teszem tálalásig,hogy összeérhessenek az ízek.


Fantasztikusak ezek a krémek is! Ugyan nem olyan gyorsak mint az eddigiek, de megéri azt a 10 percet! :)



Megmutatom Nektek,hogy ma este,milyen remek kombinációval kóstoltuk meg ezeket a krémeket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése