2014. április 13., vasárnap

Kakaós "kekszes"

Már nagyon sokszor olvashattátok,hogy nem szeretek pazarolni. Ha valamiből túl sokat készítettem, megpróbálom átvariálni,esetleg újragondolni. Ez a mai édesség recept is hasonló megfontolásból született. Múlt héten olvashattátok kalácsfészek bejegyzésem. Hatalmas adag lett,és már tudtam,hogy reggelinek nem fog elfogyni. Így egy tálcára morzsoltam,és hagytam kiszáradni. Így készült el a saját kalácspor, vagy kekszpor. Kinek,hogy tetszik :)

Kakaós "kekszes"

  • 1,5 dl Spar free from laktózmentes tej
  • 2 evőkanál xilit
  • 2 evőkanál Szerencsi kakaópor
  • 15 dkg Liga margarin
  • 10 evőkanál "kekszpor"
  • 2 evőkanál kókusz reszelék
  • pici rum, vagy alkohol mentes rumaroma
  • 1 körte

A tejet egy forralóba teszem,és a xilittel összeforralom. Mikor elolvadt a "cukor", beleteszem a kakaóport, és fényes folyadékká főzöm. Amikor már kissé forr,beleteszem a margarint kockára vágva, és a rumot. Mivel most kisgyerekek is fogyasztják,így még a legelején a xilittel öntöttem a tejhez. Így az alkohol tartalma teljesen elpárolog! Amikor a vaj elolvad, belemerem a kalács morzsát, és a kókuszreszeléket. Lekapcsolom a tűzhelyet,összekeverem, és hagyom állni picit.Addig egy kocka alakú tálat frissen tartó fóliával kibélelek. Meghámozom,és kimagozom a körtét. Nagyon vékony szeletekre vágom,és a tál aljára teszem szépen sorban. Rámerem a masszát, és elegyengetem. A tetejét megszórom kókusz reszelékkel,és becsomagolom a kilógó fóliával. Hagyom teljesen kihűlni, és egy tányérra borítom. Így a körte kerül a tetejére, és a kókusz az aljára. :)



Igazság szerint bármit beleszórhattok a kókusz,és a körte helyett. Zabpelyhet, mandulát,mogyorót :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése