2014. április 12., szombat

Bogrács gulyás

Végre szombat,és egy kis kellemes elfáradással járó kertrendezés. De, persze ma sem bírtam ki,hogy ne használjam ki a szabadban főzés fantasztikus élményét! :) Mivel elég sok volt a dolog,így olyan ételt választottam,ami magában is elpüszmörög.

Íme, egy kis finom magyaros gulyás, ahogy mi szeretjük. Én már lassan fél éve nem eszek krumplit,de persze ezt nem erőltetem rá senkire sem. :) Így ugyan belefőzöm, de igyekszem krumpli nélkül merni. Természetesen, ha akad benne 1-2 kocka, azt kikerülöm! :)

Hozzávalók
  • 80 dkg sertés lapocka (csont nélkül)
  • 1 paradicsom
  • 1 TV paprika
  • 2 nagy fej hagyma
  • 2 nagy sárgarépa
  • 1 fehérrépa
  • 3-4 burgonya
  • só/bors
  • fúszerpaprika
  • őrölt kömény
  • Erős Pista
A tűz gyújtás mindig a Balázs feladat,így én közben fel tudom aprítani a hozzávalókat. A hagymát viszonylag nagy kockákra vágom,hogy sűrű ízletes szaftot süthessek belőle. A bográcsot a tűz fölé akasztom,és meglocsolom az alján napraforgó olajjal. Körülbelül 1 dl belement, hiszen hamar elsül,és nem szeretem ha a hagyma barnára ég. Mikor az olaj felhevül, beleteszem a hagymát,és üvegesre párolom. Leveszem a bográcsot a láncról,és a hagymához keverem az Erős Pistát (körülbelül 1 evőkanál), és a fűszerpaprikát. Megkeverem,és ráteszem a kockára vágott husit. Mikor már mindegyik szépen kifehéredett,megszórom sóval,borssal,és őrölt fűszerköménnyel. Jól átforgatom, és beleteszem a cikkekre vágott paprikát,és paradicsomot. 




Hagyom 20 percig rotyogni,hogy sűrű ízletes szaftja legyen. Ezután hozzáteszem a sárgarépát,és a fehérrépát, majd felengedem 1,5 dl vízzel. Mikor már a husi,és a répák is majdnem jók, beleteszem a kockára vágott krumplit,és 10 perc után már tálalom is.


Tálaláskor még egy kis Erős Pistát is kínálok,hátha valakinek nem lett elég pikáns :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése