2014. május 17., szombat

Pufi fánk

A mai ebéd, egy szuper finom egytálétel volt, és e mellé készítettem el ezt a fánkot. Bevallom, rengeteget próbálkoztam már,de sajnos még egyetlen egy sem sikerült blogképesre. És addig nem is akartam megosztani veletek,amíg nem olyat sikerül készítenem,ami olyan mint a "rendes" fánk. De ez tényleg szuper! Puha,mégis tömör,ízes és pufi,és roppant ropogós :) Picit ugyan idő igényes,hogy valóban szépen lazán megkeljen,de azt gondolom érdemes kivárni azt az 1 órás kelesztési időt. Pláne,ha ezzel kezded az ebéd készítést,akkor mire minden elkészül,már csak sütni kell. :)

Hozzávalók

  • 20 dkg Diabestar Premium Quality sütőliszt 
  • 5 dkg kukorica liszt
  • 1,5 dl Pilos laktózmentes tej
  • 1 csomag száraz élesztő
  • 1 csipet só
  • 1,5 evőkanál Negyed kanál cukor
  • 1 csepp mandula aroma
  • 1 tojás
  • 10 dkg túró
  • 7 dkg Liga margarin
A tejet meglangyosítjuk,és egy csipet cukor helyettesítővel felfuttatjuk benne az élesztőt. Azért szoktam ezzel kezdeni,mert amíg az el "keleget" magában,én haladhatok a többi fázissal. Ezután a lisztet a sót és a "cukrot" kézzel elkeverjük egy jó nagy tálban. Meglocsoljuk a mandula aromával, rákockázzuk a szoba hőmérsékletű margarint, és a túrót is belemorzsoljuk. A túró tulajdonképpen elhagyható, csak volt egy kis maradék a hűtőben,így lazítás képpen belemorzsoltam. Ezután ráütjük a tojást, és belezuttyintjuk a már megkelt élesztőt a tejjel. Jó alaposan, szinte kenyér dagasztó mozdulatokkal szuper laza tésztát gyúrunk belőle. A kezünkre, és a tálra ragadt tészta maradékot, még 1 marék kukorica liszttel felszedem,és összedolgozom a nagy gombócommal. Letakarva szigorúan 1 órát kelesztem.


Amint letelt az egy óra, belisztezett deszkán vagy munkalapon 1,5 cm magasságúra nyújtjuk,és szép korongokat szaggatunk belőle. Pogácsa szaggató híján egy kisebb átmérőjű bögrével szaggattam. :)


Még így kiszaggatva is hagytam 10 percet pihenni egy tiszta konyharuhával letakarva. Tudom,így soknak tűnik ez a plusz tíz perc,de ennyi idő alatt hevül fel közép forróra az olaj egy vastagabb falú edényben. Amint már érezzük az olaj kellemes illatát (természetesen frisset használjunk), akkor beletehetjük ezeket a gyönyörű pufi kis labdákat. Közepes lángon körülbelül 1,5-2 perc alatt szép ropogós barnára sütjük. Érdemes ott maradni a serpenyő mellett,hiszen annyira érzékeny ez a tészta,hogy állandóan forgatni kell. Amint látszik a szélén egy barnása csík,érdemes megforgatni. Ez most kissé macerásnak tűnhet,de elkészítve higgyétek el, sokkal sokkal egyszerűbb! És a végeredmény...Minden pénzt megér :)


Házi készítésű lekvárral,vagy egy kis vanília sodóval tálaljuk. Próbáljátok ki, érdemes! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése