2014. április 1., kedd

Citromos krém karamell

Azt hiszem erre mondják,hogy egyszerű és nagyszerű. Egy lágy,édes krém kicsi citromos fanyar ízzel. Azt hiszem ehhez nincs mit hozzá tennem, így csak elvettem a receptből,de csak a saját ízlésünk miatt. Mindent egy spanyol ételekkel foglalkozó oldalon találtam,csak a fűszereket cseréltem le.

Az alaprecept fahéjat,és szegfűszeget írt. De mi annyira nem szeretjük ilyen krémekbe,így lecseréltem egy kis könnyű citromra,és gyömbérre.

Íme a recept

  • 5 dl Milfina laktózmentes tej
  • 2,5 dl Magic Milk habtejszín
  • 4 tojás sárgája
  • 3,5 evőkanál xilit
  • 1 citrom héja
  • 0,5 citrom leve
  • reszelt gyömbér
  • 1 evőkanál pudingpor (vaníliás)
A tojás sárgákat a xilittel habosra keverem,és belereszelem a citrom héját, belefacsarom a levét,és belereszelem a gyömbért,és belekanalazom a pudingport. Ezután felteszem a tejet a tejszínnel egy forraló edénybe. Teljes forrásig főzöm,majd takarék lángra téve hozzákeverem a tojás sárgájás masszát. Lassú tűzön újraforrásig főzöm. Kimerem kis tálakba,és tálalásig teljesen kihűtöm! Hidegen,citrommal tálalom :)


Az eredeti recept szerint egy kis cukor réteget kellene a tetejére égetni. Próbáltam sokféle képpen,hogy a xilit miként olvad a legjobban,de sajnos csak fekete,összeégett nyúlós ragacsot kaptam. Így úgy gondoltam, így is tökéletes lesz. :)

TIPP!
Ha 1-2 órára bedobjátok a fagyóba,fantasztikusan finom fagylaltként tálalhatjátok a vendégek elé. Megéri így is kipróbálni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése