2014. március 22., szombat

Házi kifőtt tészta/Száraz tészta

Nagyon szeretek kísérletezni. Pláne olyan dolgokkal,amik pofon egyszerűek, és mindezek mellett picit megdobják az ember önbizalmát.

Mikor még ovis korú lehettem, mindig csodálkozva néztem, ahogy a Nagymamám a konyhában egész délelőtt száraz tésztát dagasztott,darabolt,és szárított. Akkor ez valami olyan csodás, és hihetetlen dolognak tűnt,hogy felnőtt fejjel úgy gondoltam belevágok én is.

És kiderült,hogy egyszerűbb,mint egy rántott husit elkészíteni :)

Rákerestem az interneten,vajon miből is áll,mennyi ideig tartható el,és hogyan is kell készíteni. Youtube videón lestem el a dagasztás,és a nyújtás trükkjét. Íme, ez az: https://www.youtube.com/watch?v=RoT2U1R6pD8 Miután megnéztem ezt a videót, egy kicsit csökkentettem az adagon,és én speciel a tojás fehérjét is belekevertem a masszába.

Hozzávalók:
  • 10 dkg Norbi-liszt
  • 1 tojás
  • 3-4 evőkanál langyos víz
  • (csipet só)
Az alapanyagokat összekeverem,és 15 percig hagyom hogy kellemesen rugalmas legyen a tészta. Nagyon fontos, ha nem használod fel azonnal az összes tésztát amit elkészítesz NE sózd meg, különben elszíneződik a száradás után. természetesen ha mind felhasználod azonnal, egy pici só nem árthat neki. Lisztes munkafelületre teszem, majd jó erősen papírlap vastagságúra nyújtom.
Ha ezzel elkészültem, fogok egy derelye metszőt,és szép vékony csíkokra vágom, majd széles metélt nagyságúra "aprítom". Nagyon fontos odafigyelni,hogy egészen apróra készítsük, hiszen főzés közben 2-3szor nagyobb lesz.


  • Azonnali fogyasztás esetén
Sós, olajos forró vízben 4-5 perc alatt készre főzöm. Nem kell neki sok idő,hiszen friss, és nem szárított,mint amit a boltban szoktunk venni.
  • Szárítás esetén

Egy kissé belisztezett sütőpapírra, vagy zsírpapírra teszem a tésztát, majd egy két laza mozdulattal addig forgatom, míg mindegyik tészta darab liszt köntöst nem kap. Utána hagyom egy éjszakát, vagy egy napot a papíron, majd papírzacskókba teszem. Feltétlen fontos, hogy papír zacskóba, táskába tegyük,hiszen nilon zacskóban összepenészedik. Így viszont 2-3 hétig bátran fogyasztható!

A tészta formájának, és típusának csak a képzelet szabhat határt. Persze, mindezek a műveletek tészta készítő géppel sokkal hamarabb,és könnyebben elvégezhetőek. De azt gondolom így kézzel is jó kis móka. Én nagyon élveztem :)

Amint sikerül valamilyen szuper kis tészta készítő masinát vásárolnom,feltétlen megosztom veletek is a tapasztalataimat. De ha Nektek van esetleg valamilyen gépetek,szívesen várom a javaslatokat :)

Jó próbálgatást mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése