2014. április 10., csütörtök

Burrito két felvonásban

A tegnap esti Activity party mellé készült ez a finom,nem annyira könnyű, de remek csemege. Kát felvonásban készítettem,mert a fiúk az alap receptet kapták,mi pedig azért Ch szegényebb csemegét ettünk Anettal. :)

Tortilla lap
Egy korábbi bejegyzésben már olvashattátok a receptet, Világ kenyerei címmel. Annyiban módosítottam a recepten,hogy 45 dkg Szoó Judit Kiló Faló lisztkeveréket, és 15 dkg Diabestar Genius kenyér liszt keveréket tettem bele. 

Töltelék

  • 0,5 kg darált hús
  • só/bors
  • 1 teáskanálCayenne chili
  • kb. 1 teáskanál aprított jalapeno paprika
  • póréhagyma (kb. 15 dkg)
  • 1 kápia paprika
  • 1 paradicsom
  • 2 teáskanál kókusz zsír
A zsiradékot felhevítem egy nagyobb serpenyőben,és amint már sistereg, beleszóróm a karikára szeletelt póréhagymát. Hagyom picit pirulni,majd ráöntöm a kisebb darabokra vágott paprikát. Rá zuttyintom a husit,és megvárom míg kifehéredik. Ezután már lehet ízesíteni. :) Megsózom/borsozom, és ráteszek egy teáskanál Cayenne chilit,és körülbelül 1 teáskanál jalapeno paprikát összekockázva. Mikor a fűszerek már szépen megszínezték a husit, akkor rávagdosom a paradicsomot. Lefedve rotyogtatom közepes lángon, míg a paradicsom teljesen össze nem esik. Itt jön a csavar! :) Ketté veszem a már kész tölteléket,és két felvonásban tálalom.

Első felvonás (fiús adag)
A húsos töltelékhez 20 dkg főtt vörös babot, és 20 dkg főtt csemege kukoricát teszek. És ezekkel a zöldségekkel is rottyintok egyet a husin,hogy átvehesse az intenzíven csípős ízét. :)



Második felvonás (lányos adag)
A husi másik feléhez teszek 1 darab apró kockákra vágott sárgarépát, és két nagy marok főtt zsenge borsót. Belekeverem, és picit összemelegítem. Ha igényli,még picit ízesíthetem is :) Nem kell megijedni,mert elképzelhető, hogy kissé összeáll,és ragacsosnak tűnik majd az étel. De ez csak a sárgarépa és a husi miatt lesz. Az ízében ennek ellenére tökéletes!

Csípős Salsa-szósz
  • 5 nyers paradicsom
  • 0,5 csokor petrezselyem
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 0,5 citrom leve
  • 5 karika jalapeno paprika
  • 1 kávéskanál chili por
A paradicsomokat,és a vöröshagymát felaprítom. Nem kell apróra,és szépre,mert a végén turmixoljuk! Beleteszem egy tálba a zöldségeket, rácsipkedem a petrezselymet. Ízlés szerint bolondítom a fűszerekkel,és a végén ráöntöm a fél citrom levél. Botturmix segítségével szószossá turmixolom.
Kitettem egy kis kapros joghurtot is,hátha valakinek igényli a pocakja a hűtést. :)

Szépen kiraktam mindent egy kínáló asztalra,és mindenki kedvére válogathatott a finomságok közül,mit is tenne rá szívesen. Aprítottam még zöldségeket,hogy valami rost tartalmú segítse majd a fűszeres finomság lebontását. :)



Remélem Ti is kedvet kaptok ehhez a csemegéhez! :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése