2014. április 9., szerda

Tavasz váró leves

Mivel még a hűtőben volt 1-1 adag "maradék", így nem csaptam az ebédből nagy faxnit. Csak készítettem egy kis finom levest. :)

Eredetileg csak csirkés zöldség levesnek szántam,de a tegnapi kápiás karaj csontját vétek lett volna eldobni,így azt is beletettem. Nagyon finom, nagyon egyszerű,és csak össze kell készíteni a lábosban,és elpüszmörög magában a tűzön, :)

Hozzávalók

  • 10 dkg csirke zúza
  • 20 dkg csirke máj
  • karaj csont
  • 0,5 karalábé
  • 1 sárga répa
  • 1 gyökér
  • 1 paprika csuma
  • 10 dkg zsenge borsó
  • só/bors
  • kakukkfű
  • 1 teáskanál házi ételízesítő
A zöldségeket ízlés szerint kockára, csíkra,vagy karikára szeletelem. A belsőségeket,és a csontot meleg vízben megmosom, és ha kell leszedem a zsíros részeket róla. Szeretem átnézni az összes alapanyagot,pláne ha belsőséget készítek. Kellemetlen,ha valaki a tányérjából horgászik valami nem oda illőt. Egy nagy, 5 literes lábosba teszem a zöldségeket, és meghintem 1 teáskanál ételízesítővel. Ráteszem a májat, a zúzát, és a csontot. Felöntöm 1,3 liter vízzel,és sózom/borsozom. A tetejére egy csipet kakukkfüvet hintek. Takarék lángon 30 perc alatt puhára főzöm. Nem szeretem a leveseket óriás lángon forralva főzni,mert akkor az összes értékes ízt elforralom az ételből.
Tálaláskor Erős Pistával kínálom. :)


Színes, illatos,és ízletes! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése