2014. március 16., vasárnap

Magvas pogácsa

Amikor januárban új étkezési szokásokat igyekeztem megismerni, természetesen  a mindenki által közismert Norbi Update rendszer volt a legelső,amit igyekeztem elsajátítani. Azonban tejcukor érzékenységem miatt nem fogyaszthatok minden terméket, így jött a kísérletezés ötlete :) Ez persze nem azt jelenti,hogy csak Norbi Update termékekkel "dolgozom". Próbálom kiismerni a bio boltok nyújtotta lehetőségeket. (de erről készül a következő bejegyzés)

Az első recept, amit a Facebook-on találtam, egy magvas szénhidrát csökkentett pogácsa volt. Ezt a finomságot az "Update Vivis receptek" profilom leltem meg. Íme a recept, amit én már kissé átdolgoztam a saját hozzávalóim alapján.
Magvas pogácsa
  • 25 dkg Norbi-liszt
  • 1 tojás sárgája (+1 db a kenéshez)
  • 1 zacskó száraz por élesztő (én a Lidl-ben kapható zöld zacskósat használom)
  • 2-3 dl tejföl (Milfina laktóz mentes)
  • 1 nagy csipet jó
  • 15 dkg Liga margarin (0 Ch)
  • magvak ízlés szerint, és szezámot használtam
Elkészítés:
A hozzávalókat egy kelesztő tálba szórtam, majd addig gyúrtam kézzel,míg homogén cipót nem kaptam. Fél órát kelesztettem. Majd lisztezett munkalapon kinyújtottam,és közepes méretű szaggatóval kiszaggattam. Tojással lekentem,és magokkal megszórva az előmelegített sütőbe dugtam. 20-30 perc után, aranybarnaként kivettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése