2014. március 16., vasárnap

Táplálkozási kisokos

A legfontosabb, amit igyekszem szem előtt tartani, hogy a napi étkezésem során a szénhidrát fogyasztásom ne lépje túl a 100 g-ot. Ez az alapja minden ételemnek.
Igyekszem csökkenteni az adagonkénti szénhidrát, és finom cukor fogyasztásomat. Persze, amennyire a laktóz diétám engedi. Először elég bonyolultnak tűnt,hogy vajon miként is tudom ezeket kordában tartani, de aztán egy pofon egyszerű megoldást találtam. A http://kaloriabazis.hu/ oldalon felviszem az ételek hozzávalóit, és egy ügyes kis "masina" kiszámolja a benne lévő kalória,és egy tápanyag tartalmat. Ez csak az elején fontos, azután már az ember csak úgy saccra belövi magának :) Mindezek miatt szükséges olyan alapanyagokat választani, ami kevesebb kalória, és szénhidrát tartalommal bír. És persze, ha lehetséges nem tartalmaz hozzáadott cukrot.
Édesítők, cukor pótlók:

Norbi negyedkanál cukor

  • A mindennapok során ezt használom. Kávéba, teába és süteményekbe egyaránt. Élesztős ételek elkészítésénél is szuperül felfut vele az élesztő. Én nagyon kedvelem, de cukorbetegeknek nem ajánlott! http://updatekeresztur.atw.hu/Termekek/Negyedkanal.pdf


Eritrit
  • Még nem használtam sohasem, de több fórumon olvastam róla, hogy kellemetlen hasgörcsöket/hasmenést okoz, valamint hogy kellemetlen utóíze van. De ha gondoljátok, persze próbáljátok ki. :) http://spirit.hu/eritrit-1kg.html

Xilit, vagyis a nyírfacukor

Stevia
  • Ezt a terméket valójában még nem próbáltam. Igyekeztem hiteles forrásokban utána olvasni, vajon mit is érdemes erről a természetes édesítőről tudni. Az Egészségbolt oldalán találtam tabletta/pötyi/, őrlemény, és szárított tealevél formájában.


Liszt termékek:
Fontos tudni, hogy az itt felsorolt termékek szénhidrát tartalma a búzafinomlisztéhez képest csökkentett. 100g/76,3 g Ch.

Norbi-liszt
  • Minden édesség, sós rágcsálni való, lepénykenyér/tortilla, kifli elkészítéséhez ezt használom. Valamint panírozás esetén is. Én nagyon szeretem. Sokan keverik fele/fele arányban fehér búzaliszttel, hogy csak 50%ban legyen csökkentett szénhidrát (eztán Ch) tartalmú. Én nem szívesen keverem vele, maximum más Ch csökkentett liszttel. http://update1.eu/webshop/termek/norbi-liszt-1000g/
Lenmag liszt
  • Szeretem használni,mert alacsony a Ch tartalma. 100g-ban mindössze 3,9 g. Azonban rengeteg folyadékot felvesz, és csak olyan ételek elkészítéséhez ajánlom, amit nem kell nyújtani, vagy nagyon formázni. Szárazsága miatt nagyon "törékeny" lesz a tészta. Keverve viszont isteni finom. Az ételeket enyhén barnás színűre színezi. Panírba zsemlemorzsa helyett is megállja a helyét,akár a lenmagpehely. http://magzsola.hu/termek/lenmagliszt.html?gclid=CKuaqKqKmL0CFQUIwwod2zYAPw
Zabpehely liszt 
  • Az Update életforma szempontjából nem feltétlen ideális,mert Ch tartalma 71,3 g 100 g-ban. De mindezek mellett, nagyon hasznos tápanyag forrás, és remek ételek elkészítéséhez. Finom por állagú, ami még lágyabbá teszi az általunk elkészített tésztát. Keverve, bármilyen minimál Ch tartalmú liszttel, tökéletes. Nagyon szeretem! http://netbio.hu/spd/NetBio_846485/Natura-zabpehelyliszt-zabliszt-1000-g
Diabestar lisztek


Zsírok, olajok:

Napraforgó olaj
  • Sokak nem használják. Hiszen sokkal divatosabb olíva olajat, tökmagolajat, kókuszzsírt és egyéb hangzatos olajokat alkalmazni. Nem vonom kétségbe egyik olaj/zsír finomságát sem, azonban én nagyon szeretem ezt is használni. De persze csak a jobb minőségűt,amit ha kinyitsz megcsapja az orrodat a tavaszi napraforgó táblák illata :) Menthetetlen napraforgó imádó vagyok.


Olíva olaj
  • Az előbb leírtak ellenére nagyon szeretem. Ugyan csak saláták dressingjéhez, és ételek ízesítéséhez használom. kelt tésztákba, lepénykenyerekbe,hogy karakteres sárgás színt kapjon,és egy kis pikáns ízt. Általában a Spar üzleteiben vásárolom meg, a saját terméket. 


Liba,kacsa,mangalica zsír
  • Sajnos, még nem állt módomban ilyen zsírokat beszerezni megbízható forrásból. Nézegettem több üzletben is, de sajnos egyik csomagolás, "márka" sem győzött meg, hiszen sajnos nagy többségében csak keverve találtam sertés zsírral. Ha ráakadok valami isteni finomra, feltétlen bejegyzem.
Kókusz olaj, kókusz zsír
Azt hiszem a legfontosabb alapanyagokat összeszedtem, amiket én is használok. Persze az alapanyagok tárháza időről időre bővülni fog, ahogy az ismeretek is. Remélem nemsokára egy újabb hosszú listával jelentkezem. :) Ha bárkinek, bármilyen tapasztalata, esetleg ellenjavaslata lenne az enyémmel, szívesen várom a hozzászólások között! Hiszen a jó pap is holtig tanul :)

A termékek lelőhelye az összes országos Norbi Update bolt, és webshop valamint a bio boltok. Imádok bóklászni a különböző bioboltokban, ahol mindig újdonságokat fedezek fel. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése