2014. március 25., kedd

Sárgarépás zellerkrém leves

Ha valami édeskés, krémes de mégis fűszeres levesre vágyom, biztos hogy zellerkrém levest készítek. Imádom,hogy zöldség létére ilyen fantasztikusan édeskés.

Nem is csigázlak Benneteket tovább, íme egy személyes kedvenc.

Hozzávalók:
  • 1 nagy faj vöröshagyma
  • fél zellergumó (körülbelül 35 dkg)
  • 3 szál sárgarápa
  • 1/4 szál fehérrépa (elhagyható, nekem a vasárnapi husilevesből marad ki)
  • só,bors
  • 5 dl langyos víz
  • 1,5 dl tej
  • 1 púpos evőkanál Milfina laktózmentes tejföl
  • 1 teáskanál olaj, vagy zsír
Amíg megpucolom a vöröshagymát, és körülbelül 6-8 nagyobb darabra vágom felteszek egy vastag falú fazekat a zsiradékkal teljese lángon hevülni. Beledobom a vöröshagymát,és vissza veszem közép lángra. Közben a többi hozzávalót is megpucolom,és csak úgy hanyagul nagyobb darabokra szelem. Ha a hagyma széle már barnul,és kicsit édeskés karamell illatú, levehetjük a tűzről. Beleszórom az összedarabolt répákat, és a zellert. Itt egy kép,hogy lássátok,tényleg csak daraboltam :) Takarék lángon folyadék,és fűszerezés nélkül fedő alatt még pirítom/párolom.Ha már kissé fonnyadtnak tűnnek a zöldségek, hozzáöntök 5 dl langyos vizet,és sóval/borssal ízesítem. addig főzöm,míg a zeller puha nem lesz. Ha a sárgarépa éppen ress,tökéletes. 

Leveszem a levest,és hagyom hogy langyosra hűljön. Ezután egy pohárba összekeverek 1,5 dl tejet,és egy evőkanál tejfölt. Leturmixolom a zöldséglevest,és egy merőkanálnyit a tejes egyveleghez adok. Habverővel simára keverem, majd a leveshez adagolom.Takarék lángon, az első buggyanásig melegítem.

Tálalhatjuk zellerszár karikákkal, pirított magvakkal, vagy kenyérkockával. Azonban én ma füstölt kolbász chip-et adtam hozzá.

Ehhez a füstölt kolbit karikára vágtam,és száraz teflon serpenyőben magas hőfokon addig sütöm,míg a zsírját ki nem ereszti. Tálaláskor a leves tetejére teszem. :) És egy kis zsiradék sem árt neki.


Fantasztikus ahogy az édeskés, krémes leves keveredik ezzel a fűszeres kissé pörcös kolbásszal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése