2014. április 1., kedd

Grill húsok

Ma délután végre elültettük a kis magokat,amiket egy helyi gazdaboltban sikerült beszereznem. Rengeteg időbe telt,míg a körülbelül 10 legjobbat kiválasztottam. Hatalmas választék,kedvező árak,és segítőkész kiszolgálás. (Rábca Áruház)

Anett barátnőm volt a legnagyobb segítségem, így méltán akartam megköszönni ezt a sok jót :) Így meghívtam a Párjával együtt egy finom piknikre. A saláta,és a paradicsomos szósz ötletem már olvashattátok. Most pedig a két grill husi receptem mutatom meg Nektek. :) Nem fogtok csalódni,ezt megígérhetem. Egyszerű,és nagyszerű fogások érkeznek...



"Piros" csirke

  • 4 egész csirke comb
  • 3 evőkanál olíva olaj
  • 2 teáskanál majoranna
  • 1 teáskanál fűszerpaprika (édes nemest használtam)
  • só/bors
A csirke combokat megmosom,és megszabadítom a bőrétől. Óvatos mozdulattal kifordítom az egész comb forgójánál az alsó,és felső combok határát,és egy jó erős késsel ketté vágom. Ezután egy hegyes késsel mindkét oldalát végigvágom a csont mellett,hogy minél hamarabb elkészüljön, biztosan jól átsüljön,és hogy a fűszer teljesen átjárhassa.  Ezután egy nagy tálba összekeverem az összes szósz alapanyagot,és beleforgatom a csirke husikat. Körülbelül 1-2 órán keresztül pácolom,és finom füstös grillen megsütöm. 


Mustáros-pórés tarja
  • 0,5 kg csont nélküli sertés tarja
  • 3 evőkanál olíva olaj
  • só/bors
  • 2 evőkanál mustár (az sem baj,ha pikáns mustár)
  • 1/4 póréhagyma
A szépen megmosott,és ha szükséges a vastagabb zsírrétegtől megszabadított tarját ujjnyi vastag szeletekre vágom. Kézzel picit megnyomkodom,hogy a rostok egyben maradjanak,de mégis pofás szeleteket kapjunk. Ezután az olajat,a mustárt,és a póréhagymát összekeverem. A húsokat egyenként megszórom sóval/borssal,és már bele is forgatom a mustáros pácba. Ezt is hagyom pár órát állni,hogy tényleg teljesen szaftos legyen mindenhol. Majd a csirke húsokkal együtt a grill rácon aranybarnára sütöm.



TIPP!
Mi tegnap egy negyed üveg száraz rosé borral locsoltuk meg a húsokat, mikor már szép kérget kaptak,de a belsejük még kissé ruganyos maradt. Fantasztikusan szaftos,és pikáns ízt kaptunk :) Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése