2014. március 25., kedd

Reggeli "kencék" újratöltve

A blog statisztikája alapján a "kencés" bejegyzés az eddigi legkedveltebb. Így ma korán reggel,már azon törtem a fejem,vajon milyen krémet mutassak meg Nektek.

Íme, a két nyertes :)


Kapros sajtkrém

  • 3 db laktózmentes Medves sajt (3szög alakú)
  • 3 teáskanál Milfina laktózmentes natúrjoghurt
  • 1 nagy csipet bors
  • pici citromlé
  • kapor
A sajtokat kicsomagoltam,és beletettem egy kis üvegtálba. Hozzáöntöttem a többi alapanyagot,és egy villával finom krémes állagúra kevertem. Míg a tejeskávé elkészült, és a bagel megpirult betettem a mélyhűtőbe,így kenhetőre dermedt. És valóban nem volt több,mint 5 perc :) Persze,ha nem szereted a kaprot,akár friss petrezselymet is apríthatsz bele. De a citromlevet ne hagyd ki,mert így még intenzívebb lesz a fűszerek erős íze,és a sajt lágysága....


Kolbászkrém
  • 1 pár sütnivaló kolbász (kb. 20 dkg)
  • 10 dkg Lira margarin
  • bors
  • 2-3 teáskanál mustár
  • 2-3 gerezd jó duci fokhagyma
A kolbászokat kibújtatom a bőréből. Egy hegyes késsel végighasítom a közepénél,és szépen kiveszem belőle a kolbász husit. Egy teáskanál kókuszzsíron megsütöm, és villával/fakanállal morzsásra keverem. Miután teljesen kihűlt, hozzákeverem a puha margarint, a borsot,a mustárt,és a fokhagymát. Inkább az illata alapján ítéltem meg,hogy vajon elég ízes-e. A hideg kolbász önmagában is zsíros így félig készen,és hát a vaj melegsége pedig kissé nehézzé teszi még ebben a fázisban a krémet. Majd belehalmozom egy lezárható tetejű dobozba,és a hűtőszekrénybe teszem dermedésig.
Még a kóstoló várat magára, de amint vacsi idő lesz,írom a beszámolót.

Remélem mindkét recept elnyeri a tetszéseteket. Mindkettő egyszerű, gyors, és túl sok alapanyagot sem igényel. Milyen "kencéket" olvasnátok, kóstolnátok szívesen? Várom az ötleteket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése