2014. március 17., hétfő

Túrós cseresznyés

Ez egy fantasztikus reggeli mellé való oreo keksznek indult. Csak aztán egy konyhai puccs eredményeként kis tortácskává alakult.Valamit elrontottam a tészta készítése közben,és túl lágy lett ahhoz,hogy nyújtani/szaggatni tudjam.
Így készült az oreo kekszes túrós-cseresznyés, mindenki nagy örömére.

A keksz receptje eredetileg a http://www.nosalty.hu/ oldalról származik. Én csak a tésztát készítettem el, a krémet már saját kút főből kísérleteztem.
A tészta receptjét ezen a linken (http://www.nosalty.hu/recept/hazi-oreo-keksz) olvashatjátok. Miután elkészítettem a tésztát, sajnos túl lágy lett, így kénytelen voltam kitalálni valami mást...


Belestem a hűtőbe, vajon mivel is tölthetném meg, a már tortának ígérkező kekszes tésztát.

Krém:
  • 250g Mizo laktózmentes túró
  • 2 ek Milfina laktózmentes tejföl
  • 1 kk Negyedkanál cukor (mindenkinek ízlés szerint)
  • fél citrom leve,és jól megmosott reszelt héjja
A krém hozzávalóit összekevertem,és betettem a hűtőbe. Amíg az ízek dolgoztak a hűtőben, addig kivajaztam,és liszteztem egy 26 cm átmérőjű torta formát. A tésztán szépen beleegyengettem. Vagyis inkább bele origamiztam :) Ezután megtöltöttem a túrós töltelékkel, és fagyos magozott házi cseresznyével telenyomkodtam.
180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. Miután szépen összesült a torta, kitettem az erkélyre hűlni. 10-15 perc után már szépen levehető a tortaforma csatos oldala,és már szeletelhetjük is. Tálaláskor akár egy kis tejszínhabot is nyomhatunk a tetejére :)


Isteni finom. A belseje lágy,és krémes.Míg a tészta roppanós,és nagyon ízletes. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése